Elshe Skin

Marketing Analyst

Jenis Pekerjaan
-
Jumlah Dibutuhkan
0
Rentang Gaji
Gaji Dirahasiakan
Syarat Umum
Pendidikan Minimal
-
Usia
-
Status Pernikahan
Sudah & Belum Menikah
Pengalaman Minimal
0 Tahun
Syarat Khusus

MARKETING ANALYST

Jobdesk:

  • Interpret data,analyze result using statistical techniques and provide report ongoing marketing activities
  • Develope and implement database,data collection systems,data analytics and other strategies that optimize statistical efficiency and quality
  • Acquire data sources and maintain databases
  • Present the analysis that has been made to management by period or by request
  • Identify,analyze and interpret trends or patterns in complex data sets
  • Responsible for providing a portal report to support another division
  • Brand, Product & Sies Awareness through methods;
  • Short term & Wide Term initiative, planning, budgeting & timelime;
  • Localized buying implementation to different local region/area;
  • Dynamic Creative Optimization to reach different target in different area interest;
  • Micro Audience targeting database/buying programmatic;
  • Converting Imgession to a manageable leads in contribution to sales;
  • Leading & ensure workable environtment leads conversion;
  • Solid reports, analytics and improvement plan;
  • Providing and explain marketing analytics and campaign report with qualitative and quantitative data; 
  • Generate recommendation of digital assets based on company objectives and data driven;
  • Evaluating customer research, mrket cnditions and competitor data;
  • Developing and managing digital marketing campaigns.

Requirements :

  • Candidate must possess at least Bachelor's Degree in Mathematics, Finance/Accountancy/Banking or equivalent with GPA Min 3,00 out of 4,00.
  • Required language(s): Bahasa Indonesia, English
  • At least 3 Year(s) of working experience in the related field is required for this position.
  • Required Skill(s): digital marketing campaigns, customer research, marketing analytics
  • Has good interpersonal skill and communicative
  • Computer literate, fast learner, can work under pressure, hard working, able to work in a team
  • Strongly skilled in using any statistics method
  • Greately skilled in operating statistics tools (SPSS and Microsoft Excel)
  • Familiar in using digital analystics tool such as Google Analytics
  • Knowing any digital marketing metrics
  • Have analytical thingking, numerical ability, logic of verbal adn Good prespective
  • Preferably Staff (non-management & non-supervisor) specialized in Digital Marketing or equivalent.

Kirim CV & Surat lamaran Anda ke email:

 

 

[email protected] (prioritas)
 
Tulis subjek email dengan posisi yang dilamar.
 
Atau kirim ke kantor kami:
 
Elsheskin Clinic
Ruko Jogja Town House 1, Jl Nologaten Caturtunggal, Depok, Sleman
 
www.elsheskin.com
Keterampilan/ Skill

Deskripsi Perusahaan

About Us

ElshéSkin merupakan local brand perawatan kulit dan kosmetik untuk semua masalah kulit, seperti jerawat, komedo, minyak berlebih, kusam, penuaan dini, flek hitam, maupun bekas jerawat. ElshéSkin bekerjasama dengan perusahaan OEM, ODM, dan OBM terkemuka yang senantiasa menerapkan konsep cosmeceuticals dan research based cosmetics. Pabrik dengan standar Internasional dan bersertifikat CGMP yang terjamin kualitas, keamanan, dan kebersihan dari produk Elsheskin. ElshéSkin sudah bersertifikasi BPOM.

 

 

Cosmeceuticals

Produk ElshéSkin adalah produk cosmeceuticals yang merupakan kombinasi dari farmasi dan juga kosmetik. Sifat dari produk cosmeceuticals adalah memberikan efek yang efektif seperti obat dokter dalam kasus masalah kulit wajah secara umum. Akan tetapi aman digunakan untuk jangka waktu yang panjang, serta tidak menimbulkan efek ketergantungan dan aman untuk stop pemakaian kapanpun itu.

Mission

  • Menciptakan produk yang memenuhi standar Internasional, terbaik dari segi kualitas, mutu, khasiat, dan aman untuk masyarakat Global.
  • Memberikan pelayanan terbaik kepada seluruh konsumen.
  • Melakukan riset dan inovasi tekhnologi di bidang kecantikkan untuk menciptakan produk-produk baru dan untuk kebutuhan masa depan.
  • Menumbuhkan rasa kepercayaan dan kebanggaan masyarakat Indonesia terhadap produk Nasional di bidang kecantikkan.
  • Mengedukasi dan meningkatkan kualitas hidup masyarakat tentang kesehatan, kebersihan, dan kecantikkan.